Hidupku, matiku.

Assalamualaikum w.b.t,


serius, letih.


Saya semakin lupa.
Tadi, saya lupa hari ini hari apa.
Tertinggal kelas Arab.
Maafkan saya, ustaz.


Saya semakin pelik.
Sekejap sedih, sekejap gembira.
Apa yang pasti,
setiap kali diri sendiri,
pasti bersedih.




Do you have your own hiding place?
I had two.
One at SAMTTAR.
One at SMKAM2.


Everytime,
everytime,
I feel like to cry,
I went to my hiding place.


But here in CFS,
I don't have one.
I don't know where I can hide and cry, alone.




Kenapa, orang selalu salah sangka?
Buat baik sedikit, ingat lain.
Bercakap lebih sedikit, ingat lain.
Apatah lagi, kalau tak bercakap.


Kenapa?


Diri ini, suka sangat menulis.
Tapi mungkin sedikit yang sedar,
seorang penulis lebih suka bercerita.
Saya, lebih suka, mengatakan sesuatu.
Tapi tiada yang bertanya.


Hanya sekadar mesej,
apakah saya akan membalasnya?


Saya mungkin banyak menulis,
anda mungkin banyak membaca.
Tapi bukan semua dapat dibaca.


Wallahua'lam. Barakallah 'alaik.

Comments

Popular posts from this blog

Tips Kewangan Houseman - Langkah Pertama.

Majmu' Syarif.

Tips Kewangan Houseman - Langkah Kedua.